Select Page
Velen volgen een opleiding Social Selling maar nadien blijft het vaak een dode letter of levert het geen resultaat op. Hier zijn drie belangrijke redenen voor:
Via het LinkedIn platform kun je met social selling beslissingsnemers uit je doelgroep bereiken.
Oprichter en zaakvoerder, viaKMO.be
Onze methode vertrekt steeds vanuit wie jouw ideale klanten zijn. Dit gaat niet alleen over het type van bedrijf maar ook de beslissingsnemers waarmee je een verkoopsafspraak wil. Voor we de campagne starten weet je de naam, functie en bedrijfsnaam van de personen die we voor jou gaan benaderen. Dus geen onaangename verrassingen.
Social Selling is gebaseerd op persoonlijke contacten. Er zijn dan ook geen advertentiebudgetten nodig om tot resultaat te komen. Ook advertenties op het LinkedIn netwerk zijn niet nodig. Sterker nog, doordat je LinkedIn netwerk wordt uitgebreid kun je jouw doelgroep zonder advertentiekosten blijven bereiken via je LinkedIn feed.
Met de selectie van ideale potentiële klanten bouwen we relaties op en gaan we op zoek naar warme leads. Een warme lead is een prospect die oprechte interesse heeft in wat jij aanbiedt als oplossing. Met deze warme leads worden verkoopsafspraken voor je geboekt zodat jij je kunt focussen op het closen van de deal.
Niet alle prospecten zijn direct geïnteresseerd in jouw oplossing. Vaak is de timing op dit ogenblik niet goed of is het probleem niet voldoende gekend. Toch zijn deze prospecten voor naar de toekomst toe waardevol. Deze prospecten komen in jouw LinkedIn netwerk terecht. Hierdoor kun je via je LinkedIn feed bij hen top of mind blijven tot ze klaar zijn om te kopen.
Dit is GEEN consultancy of training. Vaak blijven de resultaten na een training uit omdat men onvoldoende tijd heeft of de consistentie ontbreekt om echt tot resultaat te komen. Daarom voeren wij voeren Social Selling uit als een dienst zodat jij gewoon op verkoopsafspraak kan gaan en focussen op het sluiten van de deal.
We starten met een pilootproject waar u kunt evalueren of de resultaten de moeite zijn. Ben je tevreden over de resultaten en wil je verder groeien dan kan het budget verhoogd worden om op een consistente manier nog meer verkoopsafspraken te krijgen.
Dankzij onze no-nonsens aanpak starten wij snel uw social selling campagne op. Dus geen ellenlange trajecten maar opgezet en gestart binnen de vijf werkdagen. Op deze manier wordt er zeer snel resultaat geboekt en onnodige kosten vermeden.
Voor ons gaat het niet enkel om verkoopsafspraken voor u te genereren maar dit ook op een rendabele manier voor u te doen. Daarom meten wij onze activiteiten in cost per lead en cost per sale. Wij zorgen dat onze dienst een opbrengst-post in plaats van een kosten-post is voor uw bedrijf.
Ons motto is “meten is weten”. Je krijgt toegang tot een dashboard waarop je jouw social selling campagne van dag tot dag kunt volgen. Op basis van de inzichten uit het dashboard wordt er bijgestuurd waar nodig zodat er steeds een optimaal resultaat behaald wordt.
I met Jessie when he came to me to present his prospecting solution.Since 2 months I’ve been using his service now with satisfying results: loads of new connections, interesting online conversations with potential new customers and high quality prospect meetings.
During our collaboration, I experienced Jessie as an integer man and loyal partner to do business with. The way how he’s following up our project assures me of the fact that I’ve chosen the right partner to help me with my online prospecting.
I would certainly recommend his services to other companies, who are struggling with finding and connecting with the right contacts!
Andries
Sales Director, Staci Belgium
Business Development Manager, Alexandria.Works
Marketing Manager, Topa Packaging
Business Development Manager, AllThingsTalk
CEO, Alexandria.Works
(*) We haten spam evenzeer als u. We gaan daarom steeds zorgvuldig met uw gegevens om. Ze worden nooit of te nimmer aan derden verkocht worden. We contacteren u alleen met nuttige informatie.